bankowość mobilna
Najlepiej ocenione
Funkcje dostępne w aplikacji bankowej IKO PKO
- założenie rachunku „na selfie”
- obsługa głosowa części funkcji (np. dokonanie przelewu)
- zakup biletów i płatność za przejazd autostradą
- zakup kart podarunkowych
- dostęp do e-urzędu (m.in.składanie wniosków o 500+ itp., sprawdzanie stanu konta ZUS)
Źródło październik 2020
Wyniki Banku Pekao w kwartałach I-III 2020
- zysk netto: 917 mln PLN (-38% rok do roku)
- koszty operacyjne: 2 503 mln PLN (-3,3%)
- 53% pożyczek gotówkowych sprzedanych zdalnie (+16 pp)
- 1,94 mln aktywnych użytkowników aplikacji PeoPay (+19%)
- 33 tys. użytkowników aplikacji PeoPay KIDS (koniec października 2020)
Pełny raport tutaj.
Bankowe aplikacje mobilne najlepiej oceniane na platformach Google Play i App Store (stan na 2020-08-21)
Google Play:
- ING Bank Śląski ocena 4,9/5
- PKO BP 4,8
- Bank Millenium 4,7, Bank Pekao 4,7, mBank 4,7, Santander Bank Polska 4,7
- Getin Bank 4,6
- Nest Bank 4,4
App Store:
- ING Bank Śląski 4,9/5
- PKO BP 4,8, mBank 4,8
- Bank Millenium 4,7, Getin Bank 4,7
- Santander Bank Polska 4,6, Alior Bank 4,6, BNP Paribas 4,6, TMUB 4,6
- Bank Pekao 4,4
>50% użytkowników bankowości mobilnej w Polsce w II kwartale 2020 to tzw. użytkownicy mobile only
= osoby logujące się min. raz w miesiący do aplikacji mobilnej, przy braku logowania do bankowości elektronicznej.
Źródło (raport [email protected]) październik 2020
4,386 mln kart aktywnych w systemach płatności mobilnych pod koniec września 2020
wartość transakcji w III kw. 2020: 89,4 mln PLN (+39 mln rok do roku, +28 mln kwartał do kwartału). Źródło
Zatwierdzanie internetowych płatności kartą poprzez aplikację mobilną – metoda zalecana przez ING Bank Śląski
jako bezpieczniejsza od zatwierdzania kodem SMS. Źródło październik 2020